T H E    B E S T    I S     Y E T     T O     C O M E

doučovák k maturitce

10. května 2007 v 11:18 | without.wings |  "perličková" filozofie
gonimetrická funkce sinus :)

to je asi z matiky největší, čeho se bojim. že si vytáhnu goniometrický funkce, protože mi nejdou. hned potom se bojim toho, že si vytáhnu něco jinýho, co mi nepude. (pudová záležitost - buď to pude nebo to nepude)

nicméně by se to dalo pojmout i takhle:
tohle totiž neni jenom graf funkce sinus, ale hlavně je to křivka života.
na začátku (v nule) se narodíte, v tom puntíku uprostřed (v π) umřete, potom je nějaký to převtělování, posmrtnej život a v 2π se znova narodíte. a pořád periodicky dokola, pochopitelně.
možná by fakt stálo za to, zkusit to. a kdyby to nevzali, tak jste defakto mrtví a tim pádem jim můžete krásně názorně ukázat, kde jste:
"v pí...."
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 A-ra-gorn | Web | 10. května 2007 v 16:53 | Reagovat

Goniometrický funkce nejsou zdaleka to nejhorší... Nejhorší bývá to nejčerstvější, páč to není zažitý (derivace, integrály), případně pro holky obvykle geometrie;-)

2 jeanuska | Web | 10. května 2007 v 19:35 | Reagovat

Ha tak takovejhle doučovák z matiky by bavil i mě, totálního odpůrce matematiky !! :)

3 without.wings | 12. května 2007 v 14:53 | Reagovat

derivace a integrály můžou jít naštěstí mimo mě, pokud neskončim na FAV :D

4 A-ra-gorn | Web | 12. května 2007 v 19:40 | Reagovat

Neříkej, že tyhle věci nemáte mezi maturitními tématy?

5 without.wings | 13. května 2007 v 0:38 | Reagovat

nemáme  :)

6 A-ra-gorn | Web | 13. května 2007 v 11:08 | Reagovat

Zajímavý... My jsme to měli jako poslední cca 4 témata z 25. Samozřejmě jsem si jedno z toho vytáhnul... Ale na vejšce se mi to pak hodilo, jsme v tom jediném semestru matiky na přírodovědecké fakultě brali víceméně to, co jsem už z gymplu znal. No, aspoň na tohle budou v budoucnu ty státní maturity dobrý (pokud budou v nějaké rozumné podobě), že když už maturita z matiky, tak témata pro všechny stejný.

7 without.wings | 13. května 2007 v 11:24 | Reagovat

v tom případě by měli bejt témata ze všeho stejný. a to už můžou bejt rovnou stejný školy, to se asi těžko udělá nějak "normálně".

nevim, tak u nás to berou třeba na dvouletym semináři, ale všichni to nemaj no.

8 A-ra-gorn | Web | 13. května 2007 v 14:52 | Reagovat

Jasný, u nás se to taky bralo v semináři, ale prostě ten, kdo chtěl maturovat z matiky, tak u něj se předpokládalo, že na ten seminář chodí (proč by tam jinak chodil)...Ti, co nechodili (nikdo takovej teda nebyl), jejich mínus, museli se to prostě naučit jinak.

Proč stejný školy? Ať si to každá škola dělá, jak chce, ale výstup by měl být stejný u každého předmětu všude (i podle zaměření a typu školy, jasný, že třeba ekonomické střední školy by měly mít asi trošku jinačí témata z angličtiny, než gymnázia, ale matika je všude stejná)

9 without.wings | 13. května 2007 v 15:10 | Reagovat

tak já chodim na jednoletej třeba .)

myslíš, že třeba jazykovka by měla mít stejnou matiku jako technická škola?    k čemu by jim to bylo?

10 A-ra-gorn | Web | 13. května 2007 v 22:54 | Reagovat

Jo, myslím, ale pouze co se týče maturit. Akorát že na technické bude víceméně matura z matiky povinná. Ale když už z té jazykovky bude někdo z matiky chtít maturovat (což mi teda přijde jako blbost, co by pak dělal na jazykovce), tak se předpokládá, že tu matiku bude dál někde potřebovat, takže proč v tomto rozdíly?? Jak už jsem řekl, ať si má každá škola ve výuce co chce, ale výstupní zkoušky by měly být stejný (u matiky úplně stejný, u většina dalších předmětů rozlišovat zaměření škol, v jejich rámci stejný).

11 A-ra-gorn | Web | 13. května 2007 v 22:56 | Reagovat

A k jednoletýmu semináři... Když vezmu svůj příklad, já chodil na dvouletej, ale v prvním roce jsme brali hlavně pravděpodobnost, statistiku, matice a determinanty, a až ve druhém roce hlavně limity, derivace a integrály. Ten, kdo chtěl chodit na jednoletej, měl to samý, akorát se to musel naučit rychleji (případně něco úplně sám). Žádný rozdíly se nedělaly, byl to každýho boj.

12 without.wings | 13. května 2007 v 23:19 | Reagovat

na jakou si chodil školu?

proč by se měly rozlišovat ostatní předměty a matika ne? :D

nebo rovnou ještě konkrétně, když jsem na škole, která je zaměřená na jazyky, ve třídě zaměřený na přírodovědný předměty (omfg) tak by mohlo bejt povinný maturovat z přírodovědnýho předmětu ne? akorát že to zaměření se vybíralo, až když jsme už byli v tej třídě, která byla původně všeobecná, a všichni sme to přírodovědný zaměření nechtěli.

možná bysmě  měli jiný otázky, kdyby sme byli zaměřený na mat-fyz, co já vim, ale nevidim rozumný řešení, jak to strčit do jednoho pytle. někdo si třeba vybere semináře v ohledu na vejšku, kam chce, dvouletej sme si mohli vybrat jenom jeden...no prostě to neni tak jednoduchý :)

podle mě je blbost, aby všechny kšoly měli stejnej výstup. protože to by zanmenalo, že mezi nima nejsou žádný rozdíly, ale ony jsou minimálně v tom zaměření, žejo.

fuj to sem se rozepsala.

13 A-ra-gorn | Web | 18. května 2007 v 22:39 | Reagovat

Však říkám, podle zaměření. Jestlis to postřehla... Nene, povinnou bych dal jen češtinu a jazyk, jak je tomu doteď (aspoň na gymplech, jinde bývají povinné tři předměty, ten třetí nějaký odborný, dle školy). Proč by lidi z jazykový třídy nemohli maturovat třeba z biologie a chemie? Zaměření školy je jedna věc, ale maturita věc druhá. Když si prostě vybereš maturitu z nějakého předmětu, znamená to obvykle, že se mu chceš v nějaké podobě dále věnovat, či ho prostě jen a pouze potřebuješ do přijímaček. Pak je ale potřeba, abys tomu rozuměla a měla skutečně dobré znalosti z celého rozsahu předmětu. A budeš se divit, jak často se stává, že v případě zařazení složitějších témat do maturity pak přímo z těch témat, z toho, co jsi pochytila na gymplu, celkem slušně žiješ i na vejšce, protože ty základy už máš, chápeš je a nemusíš se je znova učit. Dám ti svůj příklad. Chodil jsem na jediný šestiletý gympl v HK. Ve městě celkem prestižní studium (právem, minimální procento lidí se z něj nedostane na vejšku). Dvouleté semináře jsme měli dva, jednoletý jen jeden (donutili nás tak trochu přemýšlet, co chcem, už na konci druháku). Matiku jsem si vzal jen proto, že jsem věděl, že ji nejspíš budu někde mít u přijímaček. Bylo tomu tak. Dám ti otázku. Myslíš si, že se ve studiu geografie na vejšce vyskytuje zkouška z matiky? Ano, vyskytuje. Hned na začátku. A s věcmi, co jsem pochytil už na gymplu, jsem tam parádně vyžil, protože jsem většinu věcí jen opakoval. A to se zkouška sestávala z jednoduchého příkladu analytické geometrie, maticového počtu a jádro tvořily limity, derivace, integrály. Navíc jsem měl celkem slušné základy ze semináře i do zkoušky ze statistiky. Teď možná namítáš, proč to všechno říkám. Vrátím se k tomu, že člověk si vybírá maturitní předměty obvykle podle toho, že je pak bude někde dál používat. Tak pak by toho z nich měl prostě umět víc, než z jiných. Je to jeho volba. A přijde mi to logické. Vzhledem k různorodé kvalitě škol (i škol stejného zaměření) a těžké devalvaci významu maturity jsem zastánce toho, aby se maturity pokud možno trochu sjednotily a oddělilo se tak zrno od plev. Jinak bude maturita čím dál větší fraška, než je dnes a bude mít čím dál menší význam pro další život.

Koukám, rozepsal jsem se hodně, otázka, jestli z toho jde poznat, co chci říct...

14 A-ra-gorn | Web | 18. května 2007 v 22:43 | Reagovat

Možná to vypadá, že si trochu protiřečím, tak ještě doplním, že to sjednocování maturit bych rád ale viděl trochu dělené podle zaměření škol, zároveň však ale se stejnou výslednou obtížností (ne jednoduchostí).

15 without.wings | 19. května 2007 v 0:16 | Reagovat

:) teď můj příklad jo :)

maturuju z matiky a informatiky. nechci jít na technickou vejšku.

prostě vylučovací metoda.

jinak nevim, jsem rozhodně proti státním maturitám, protože jsme je dělali na zkoušku a jsou podle mě dost debilní, jsem proti tomu, aby se maturita nějak sjednotila na všech školách, protože to podle mě nejde.

nejsem odborník, kdybych byla, dělám někde návrhy, který se nedají uplatnit (za spoustu peněz pochopitelně).

a že apk vyžiješ s něčim na vejšce je sice fajn...ale jestli se na tu vejšku hlásíš, tak je na 99% jistý, že se tomu věnovat chceš, takže se to prostě doučíš. oproti tomu je víc příkladů, kdy člověk maturuje z něčeho, čemu se věnovat nechce, protože si prostě něco z danejch předmětů vybrat musí.

16 A-ra-gorn | Web | 20. května 2007 v 14:35 | Reagovat

Problém je, že ty víceméně mluvíš o státních maturitách v té neskutečně paskvilní podobě, jak jsou navrhované teď (protožes zažila nějaké testy a jsi tím ovlivněná). O tom já ale fakt nemluvím... Mluvím o státnícvh maturitách jako principu.

No nic:-) Vyměnili jsme si názory, myslím, že to byla zajímavá debata, i když se nejspíš neshodnem... Tak to uzavřem a půjdem dál, ne?;-)

17 without.wings | 27. května 2007 v 15:14 | Reagovat

no jasný :)

myslim, že sme tu rozvinuli docela pěknou debatu, kterou stejně nikdo jinej nečte :D

a když se shodnou dva lidi úplně v v šem, tak to znamená, že to mylsí jenom jednomu z nich, takže možná zcestně, ale oběma nám to myslí, což je pozitivní závěr :)

18 p37r | 14. ledna 2010 v 18:07 | Reagovat

jo jo, máte pravdu, HUEE
ale pak tu máme otázku: čím je prospěšné ubíjet individualitu sjednocování?
neodpovídejte, odpovím si sám. protože lidi (píšu lidi, myslím masy alijas ovce) co se neumí nebo neradi rozhodují budou mít jednoduchý život. I když nudný, rozkrájený a podle toho s jakými kamarády se taky tahají :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama